Content Marketing Manager

2024-05-08

Är du kreativ, strukturerad, har förmågan att skriva/skapa engagerande och relevant innehåll som driver affärer? Är du driven och trivs med att arbeta i en entreprenörsdriven miljö och dessutom har goda erfarenheter av digital marknadsföring, gillar att komma med nya idéer och vill arbeta i ett sammansvetsat bolag? Då är rollen som Content Marketing Manager på Alnab något för dig!

Om rollen
Som Content Marketing Manager kommer du att vara den som håller i trådarna och ha många varierande arbetsuppgifter. I din roll har du huvudansvaret för Alnabs marknadsföringsaktiviteter och kommer, tillsammans med både interna och externa samarbetspartners, driva arbetet framåt. Det innefattar även att säkerställa så att Alnabs värdegrund speglas i hur vårt varumärke kommuniceras och vara en kreativ motor i det dagliga arbetet. Tillsammans med säljavdelningen planerar, koordinerar och genomför du bland annat digitala marknadsföringsinsatser som exempelvis sökordsannonsering, nyhetsbrev, sociala media eller annan content marketing. Du fungerar även som en partner och kreativ inspiratör till företagets säljkår samtidigt som ni tillsammans jobbar med bland annat leadshantering och produktion av försäljningsmaterial. I rollen arbetar du brett med både stort och smått, har tät kontakt med vår VD, marknadsassistent och externa parter samt handskas dagligen med såväl kreativa som administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifterna omfattas av bland annat:

  • Ta fram och driva arbetet med den årliga marknadsplanen
  • Genomföra och koordinera marknadsaktiviteter samt marknadsundersökningar
  • Driva och producera innehåll till hemsida och sociala medier
  • Tillsammans med säljkåren driva leadshantering och skapa försäljningsmaterial
  • Sköta publicering av pressreleaser
  • Ansvara för kontakten med leverantörer och samarbetspartner inom marknadsföring
  • Mäta och analysera aktiviteter med utgångspunkt från relevanta KPI:er

Du kommer att ha flera kontaktytor såväl internt i organisationen som extern i branschen. I rollen ingår även en plats i företagets ledningsgrupp där du förväntas delta aktivt i sälj- och marknadsfrågor.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är du en kreativ, driven och energisk lagspelare som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat samt en person som vänder problem till stimulerande utmaningar. Du är framåtlutad och naturligt nyfiken på kunders utmaningar och processer. Du gillar att vara där det händer och har inga problem med att hantera många olika uppgifter samtidigt. Du har en förmåga att arbeta långsiktigt och är duktig på att bryta ner långsiktiga målsättningar till konkreta arbetsuppgifter och få dem gjorda. Du gillar och är duktig på att skriva texter och skapa innehåll som fångar läsaren och stödjer affären. Du har teknisk förståelse för olika digitala verktyg och plattformar för innehållsproduktion och distribution. Du är också beredd på – och uppskattar – ett visst resande. För att du ska trivas hos oss tror vi också att du är en glad och framåt person som mer än gärna bjuder på ett leende.

Vi ser gärna att du har:

  • Relevant eftergymnasial utbildning (KY/YH, IHM, kurser eller liknande)
  • 3–5 års erfarenhet av B2B marknadsföring eller försäljning
  • Erfarenhet av t.ex. Marketing Automation, SEO, SEM, SMO, Google Analytics eller Google ads
  • Erfarenhet inom sociala medier
  • Erfarenhet av webbaserat CMS (editering av bilder, texter och länkar, gärna Litium med tillhörande PIM)
  • Erfarenhet av Adobe Creative Cloud
  • Erfarenhet av att administrera CRM-system, gärna Lime
  • God förståelse för och gärna erfarenhet av varumärkesarbete
  • Goda kunskaper i Office 365
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • B-körkort

Vad vi kan erbjuda dig?
Du kommer att få vara en del av ett entreprenörsdrivet företag som består av drygt 30 engagerade medarbetare. Här arbetar vi tätt tillsammans och har en härlig, familjär stämning på arbetsplatsen. Hos oss är personalomsättningen låg och stämningen hög!

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Plats: Partille (strax utanför Göteborg). I tjänsten ingår även ett visst antal resor till kunder och leverantörer som ibland innefattar övernattning.

Lön: Enligt överenskommelse. Som anställd hos oss omfattas du även av vårt förmånspaket som bland annat innehåller sjukförsäkringsförmån, tjänstepension, måltidsförmån, friskvårdsbidrag samt ett bonussystem baserat på budgetmål.

Ansök till tjänsten
Ansök till tjänsten genom att skicka ditt CV och personliga brev via LinkedIn.

Sista ansökningsdag är den 4 juni 2024 men intervjuer och urval sker löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan.

Om Alnab
Alnab är ett handelsföretag som erbjuder tekniskt kvalificerade systemlösningar till den svenska industrin. Sedan starten 1975 har vi skaffat oss lång erfarenhet och vuxit till att bli en av Sveriges ledande leverantörer till processindustrin. Med ett komplett produktsortiment inom ventiler, värmeväxlare, manöverdon, pannövervakning och gasanalys finns all kunskap och hållbar teknik samlat under ett tak. Alnab ingår sedan 1995 i affärsområdet Process Energy & Water inom internationella industrikoncernen Indutrade AB, ett börsnoterat bolag med fokus på högteknologiska industrikomponenter. Indutrade finns i över 30 länder och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Large Cap-lista.