2025-04-29
Vi söker en leveransbevakare/logistiker - Vikariat ca 15 månader
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och har koll på detaljer. Hos oss får du en viktig roll i att säkerställa att leveranser sker som de ska.
Om rollen
Som leveransbevakare/logistiker har du daglig kontakt med leverantörer, speditörer och interna funktioner som inköp- och lagerfunktion. Ditt ansvar är att bevaka pågående beställningar, följa upp avvikelser, vid behov agera för att minimera och hålla våra kunder väl informerade om leveransstatus.
Dina arbetsuppgifter:
- Följa upp leveranser och säkerställa att tidplaner hålls
- Hantera och kommunicera leveransavvikelser.
- Uppdatera och underhålla relevant information i affärssystemet.
- Boka frakter, inrikes och utrikes, samt att ta fram offerter på olika alternativ.
- Hantera tullfrågor
Vi tror att du har:
- Erfarenhet av leveransbevakning, logistik eller motsvarande
- God kommunikativ förmåga och trivs med att ha många kontaktytor
- Systemvana – gärna erfarenhet av ERP-system
- Förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Engagemang för att ge våra kunder en problemfri vardag
Vi söker dig med en relevant utbildningsbakgrund från yrkeshögskola eller motsvarande, eller arbetserfarenhet inom området.
Anställningsform: Vikariat, åtminstone till 2026-09-30
Placering: Partille
Tillträde: Snarast
Då Hanna, som har dessa arbetsuppgifter, skall gå på föräldraledighet från 2025-09-30 så ser vi gärna att du kan överlappa och gå parallellt med henne så mycket som det är möjligt för att säkerställa en bra överlämning.
Så ansöker du
Skicka in din ansökan senast [2025-05-19]. Urval sker löpande, så vänta inte för länge om du är seriöst intresserad av tjänsten
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta Lars Carlsson 0706-618625 eller lars.carlsson@alnab.se